reklama

Obřad – exorcismus v praxi.

Dnes, téměř po měsíci, co jsem viděl tento film již ve spaní nevidím osla s červenýma očima. Bál jsem se, aby mi to nezůstalo napořád. Tak veliký strach ve mně vyvolala představa prvně démona v lidském těle a pak exorcisty, který vyhání démony. Jedná se o film natočený podle skutečného příběhu. Nevím koho film hájí, zda církev s exorcisty a démony a nebo si z toho dělá srandu. To jsem nedokázal rozlišit. Film je ovšem natočen expresivně a sugestivně. Pokud je však podle pravdy, tak nám opět odkrývá zákulisí katolické kuchyně. Pojďme ochutnat menu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

První můj poznatek je zásadní. Kde je démon v lidském těle, tam je i exorcista. Kde je exorcista, tam je i démon. Jeden bez druhého nemohou existovat, nemělo by to opodstatnění. Bůh nám zde zase odhaluje svoje dary, které nám daroval:

„ Tati, tati ... já bych chtěl být.... EXORCISTOU. Ach synku, opravdu chceš být exorcistou? Ano tati, moc. No nepotěšil jsi mě synku, ale ať je po tvém. Víš synku co to ale znamená? Ano, budu exorcistou, tati. No to jistě synku, to ti zařídím, ale pokud ty budeš exorcistou, někdo musí dělat démony, které ty jako exorcista budeš vyhánět. Aha ...., to neva tati. Budu exorcistou a zachráním svět před démony. Vždyť ti to synku vysvětluji, pokud budeš exorcista budou i démoni, chápeš to? .... Já chci být exorcistou a chci a chci a chci."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak máme exorcisty a démony.

Na tomto by nebylo nic špatného. Bůh nám dopřává vše co chceme. Tak je to zařízeno. Je zde ovšem teologický problém, který vychází z rad a know how exorcisty. Musíš uvěřit v démony, abys mohl uvěřit v Boha, tak učí exorcista svého žáka.

Pokud toto je katolická teologie a znovu říkám, že to nevím, ale film je natočen podle skutečnosti, pak máme problém. Bůh, kterého hledáme by byl pouhým protikladem démona a ne stvořitelem všeho. Takový bůh je bezmocný a není to Bůh. Jakého Boha tedy hledáme?

Dále pak informuje exorcista svého žáka o vlastnostech démonů. Musíš z něj dostat jeho jméno, abys ho mohl ovládat. On ( démon ) zná o tobě vše. Vidí ti do duše, zná všechny tvoje hříchy a ty použije proti tobě, použije proti tobě všechny tvé slabosti a poklesky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak moment. Já jsem si myslel, že do duše mi vidí a zná moje hříchy pouze Bůh a nikdo jiný. Ledaže by ...., ledaže by bůh a démon bylo jedno a totéž. Chce nám tím církev konečně sdělit, že ten pravý Bůh v sobě zahrnuje vše? No bylo by to neobratné a skryté, ale proč ne. Konečně, jde to říct i otevřeněji, tak proč ta mlha?

A s tím démonovým jménem, jak je to? Musíš ho donutit říct jeho jméno, aby jsi ho mohl ovládat.

Už tím, že někoho k něčemu donutím ho ovládám, ne? Démon ví vše o mně, ale je tak tupý, že se nechá nachytat a řekne mně svoje jméno, když ví, že mu jdu po krku?

To, že v Bibli démon poznal Ježíše, a že se mu představil, a že je Ježíš teleportoval do sviní a ty skočily ze skály a ti co to viděli se začali bát, to je trochu jiný příběh než dnešní exorcismus.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale i mistr tesař se utne. Kolik škody a zla tato chybka ve výkladu napáchala to se dnes asi nedozvíme. Naštěstí, je zde Opus Dei, která hlásá svatost všech lidí a Boha všude. Amen.

Petr Matuška

Petr Matuška

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hledající Boha a jeho Jména. Asi křesťan gnostik :-) Zoznam autorových rubrík:  Kdo jsem?ReakceWebovky RSS rádiaAutoři a knihySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu