reklama

O svátostech - Mohou či mají svátosti přijímat děti?

Mohou svátosti přijímat děti? Co jsou to děti nebo lépe řečeno kdo jsou děti? My vzdálení od epicentra know how si myslíme, že děti by mohli být vyzrálé v 15 nebo v 18 někdy až ve 21. Hovoříme o tom, že by se ale věková hranice zodpovědnosti mohla snížit. Upozorňuji, že přemýšlíme pouze o věkové hranici k souloži s nezletile-zletilými lidmi. Děti mohou souložit, ale auto nebo dům si koupit nemohou na to jsou moc mladé. Ještě lépe řečeno, dospělí jedinci mohou beztrestně souložit s vyzrálými dětmi. K tomuto to vše slouží.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

O svátostech. Mohou či mají svátosti přijímat děti? Co jsou to děti nebo lépe řečeno kdo jsou děti?

My vzdálení od epicentra know how si myslíme, že děti by mohli být vyzrálé v 15 nebo v 18 někdy až ve 21. Hovoříme o tom, že by se ale věková hranice zodpovědnosti mohla snížit. Upozorňuji, že přemýšlíme pouze o věkové hranici k souloži s nezletile-zletilými lidmi. Děti mohou souložit, ale auto nebo dům si koupit nemohou na to jsou moc mladé. Ještě lépe řečeno, dospělí jedinci mohou beztrestně souložit s vyzrálými dětmi. K tomuto to vše slouží.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nu což, nevím jak vy, ale já bych občanku odevzdal někdy i dnes a to se už snažím mít nějakou sebereflexi. Je jedno jestli se mi to daří, ale snažím se o sebepoznání a okamžité vyhodnocovaní svých skutků. Mám z toho mnohdy hořkost v ústech.

Někde jsem četl, v Křesťanské knize, že svatost (osvícení) se pozná tím, ne že by člověk nehřešil, ale že rozpoznává svoje hříchy okamžitě co nejrychleji.Východní nauky o tom uvádí, že když karma na Vás útočí ihned, jste velmi blízko poznání Pravdy. Karma nebo mstivý Bůh to je jedno. Jde o to, že se Bůh o nás stará a nenechává nás v nevědomosti, že jsme udělali něco špatně. Snaží se nám pomoci co nejrychleji rozlišovat a poznávat dobro a zlo a odvracet se neustále od zla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jinde, tentokrát od kabalistů jsem četl, že zlo nelze vykořenit. A já dodávám, jak by mohlo jít vykořenit když je součástí stvoření a vše utváří Bůh. To jedině On by se musel rozhodnout na základě našich požadavků o změnu. Ke zlu lze pouze zaujmout postavení a odmítavý postoj a tím zlo od sebe odpuzovat (*). Protože vše rovnocenné se přitahuje. Však to znáte ze svých zkušeností, kolikrát si říkáte, jak je toto možné co se mi stalo , jak jsem mohl potkat tak hrozného člověka? Ale pravda je v tom, že se přitahují stejné formy, stejné úrovně bytí. I v Bibli se o tom píše. Projevte svůj hněv nad zlem a bezprávím, ale trest nechte na Bohu, protože byste soudili sami sebe. To co stojí proti vám jste Vy sám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Pěkně jsem odbočil od úvodního tématu, pardon.
V epicentru know how dokonce tvrdí, že holčičky a chlapci už ve věku 12 ví jak naložit se svojí sexualitou a komu podlehnout. Je vidět, že tam Bůh pracuje nějak intenzivněji a osobnost utváří rychleji na rozdíl od nás co žijeme v pralese. Možná je to tím biřmováním a duchovní atmosférou. Ale co mají dělat holčičky a chlapci, které přijedou z pralesa do Vatikánu a někdo duchovně na výši je tam odchytí? No už nebudu řezat větev na které sedím. (**)

Pravý důvod svátostí je podle mě opodstatněný.

Je to ten, že se vědomě přikláníme k Bohu, že mu děkujeme za vše, za to, že nás vede k sobě domů. Děkujeme mu, že se nám poodhaluje. Tak, jak je psáno opět v Bibli: ... po té sestoupil z trůnu. To znamená že mi uděláme jeden krok a Láska k nám udělá deset nebo sto. Jdeme si navzájem naproti a v tom je síla svátostí. Ale jak jsem již řekl, vědomě se přikláníme k Bohu. Může se 9 let staré dítě vědomě přiklánět k Bohu? Já nevím, možná když může mít ve 12 sex tak asi to jde, nebo ne?.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvedu zde historický vývoj křtu. Dříve byl křest jedinou možnou cestou ke smazání hříchu. Proto se lidé křtili až v době kdy si mysleli, že už žádný další hřích nespáchají. Víme však, že to je u člověka nemožné, protože jak říká Ježíš: „Pouhá myšlenka je hřích". Po spáchání hříchu po křtu už nebyla možná spása a na člověka čekalo jen peklo.
Děs v očích duchovních vůdců nad tímto tvrzením a vidina sbírek na kostel je donutil pozměnit výklad a máme z toho křtění nemluvňat a biřmování dětí tahajících kačery. Proto také vznikla svátost smíření. Z extrému do extrému. Nebo z pohádky do pohádky? Jediným vůdcem pro děti jsou rodiče a lidé, se kterými se setkávají, tedy jejich vzor chování, vypozorovaný model života. No a není toto forma jak se přenáší dědičný hřích?

Hodně štěstí všem. Petr Matuška

Můj vlastní komentář:
(*) Po přečtení vlastního článku jsem našel slabé místo a tak na ně upozorňuji
Zlo, odpuzování zla, Kabalisté
Názory Kabalistů mě oslovují, přivedly mě k určitému poznání, ale pozor pozor. Nedávno jsem si koupil Zohar a tam je zase psáno, že jediná cesta ke spáse vede skrze vědu zvaná kabala. Pokud je něco jediného a není to Bůh tak pozor!. Nicméně jejich výklad světa a není moc vzdálený od Ježíšova je prospěšný. Alespoň pro mne. Na dokreslení uvádím odkaz na článek o odpuzování zla tam je to lépe popsáno.

Rudolf Steiner, podle mě správně ve svém díle Páté Evangelium rozvádí Ježíšovy pocity o duchovní úrovni světa. Zmiňuje se tam o židech, pohanech a esejcích. Nebudu popisovat knihu informace je tato: pokud odpudím zlo tak, toto zlo přeskočí na jiné lidi a lidstvu jako takovému nepomohu, jen se uměle povýším tím, že ostatní ponížím - pošlu na ně zlo. Možná je to složité, ale v určité fázi asi mohu odpuzovat zlo, abych trochu prozřel, ale z dlouhodobého pohledu to nikam nevede. Dále pak uvádí jak se zlem Ježíš zatočí ... Láskou.

(**) Na dokreslení o co se mnoho lidí opírá
Biřmování a dogma
Pokud budeme zkoumat dogmata zjistíme, že některá jsou pravdivá a jiná na přehodnocení. Jedno dogma říká, že biřmování není nutnou podmínkou ke spasení. Zde se hned vynořuje otázka co je spasení, koho před čím nebo kým, ale to snad až jindy.

Petr Matuška

Petr Matuška

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hledající Boha a jeho Jména. Asi křesťan gnostik :-) Zoznam autorových rubrík:  Kdo jsem?ReakceWebovky RSS rádiaAutoři a knihySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu